mereka..

tinggalkan alamat anda.

Wednesday 27 July 2011

::praktikal...

Salam..
kita berjumpa lagi..
aih..mentang-mentanglah praktikal dan repot sudah disiapkan, 
maka kembali aktiflah aku dalam penulisan blog neh.
di sini aku ingin kongsi bersama suka duka 10 minggu di
MSET sdn. bhd.(nama yang hanya gah di telinga tapi di mata tidak.hahaha.. :D )
kepada sesiapa yang masih samar-samar tentang syarikat ini, 
anda bolehlah ushar sendiri di sini..


.ni mset pulau kambing.ibu cawangan.mmg besor..

mimpi tak selalu indah..
panas tak berpanjangan..
keriangan tak bermakna tanpa kesedihan..
(pergh..memang sastera habis ayat aku)
bukannya apa, syarikat ini memang besar..tetapi bermacam-macam masalah yang dihadapinya.
entahlah..


okeh..
kembali kepada matlamat asal..chill!
sepanjang praktikal, aku banyak belajar tentang perkapalan dan perbotan(mekanikal marin)..
sebenarnya bidang ini sudah terpesong jauh dari bidang yang sepatutnya aku pelajari.
mekanikal pembuatan!!
tapi....
tidak salah kalau kita hendak meluaskan ilmu yang ada (falsafah sendiri -.-")

di mset, aku menggenali ramai teman baru.
ayed, a'an, madi, wan, mat cas, muhaimin, alia, ira, farid.(divisyen pulau kambing)
may, aziemah, sha, umi dan pika (divisyen gong badak)
malangnya........
di gong badak hanya aku seorang sahaja pelatih lelaki...



di gong badak, 
aku mempelajari bagaimana bot dihasilkan...
dan bagaimana juga ia di servis.
dibawah ini aku sertakan sedikit foto yang sempat ditangkap
sepanjang praktikalku..

.belajar welding..

.engineer in future.amin..

.aku dan ayed.

.di pulau kambing.

.di dalam kapal.

.semasa test bot.

.aku dan may.

.ni tak terlibat.haha.akibat terlalu obses kucen.

.din kucen, aku dan aziemah.


.on delivery.

.yo dan semburan catnya.

.kerajinan terserlah :)
.hasilnya.sebuah bot kecit.


semoga pengalaman ini menjadi suatu bekal di masa hadapan.
insyaallah..

3 comments:

May Maisarah said...

Whoaaa...praktikal kat mset eh?? Best x? best x?
Eh, sape May tuh?? Comel la dia!

adham ismail said...

undefined.
hahahaha..

fadzilah norizan said...

Salam...brp yer elaun die?